Ensam i kväll

Det blev lite ändrade planer för kvällen och Freja är nu hemma hos sin farmor. Hon skulle vara där medan hennes pappa jobbar i morgon och jag ska till skolan. Det är planeringsdag på dagis (lägligt nog).

Så nu sitter jag och pratat med Bästaste A på Skype. Alldeles strax ska jag ta och hoppa in i duschen. Egentligen skulle jag städa på Frejas rum och diska också, men för en gångs skulle så vill jag faktiskt ta det lugn. Rita kors i taket!

På tal om kors i taket. När jag gick på 6-års var jag en liten tjej som alltid sa Nej till allting. En dag frågade fröken mig om jag ville ha vatten till lunchen och hör och häpna, jag sa faktiskt Ja! Kors i taket sa att fröknar och tejpade upp ett rött kors ovanför min plats. Det satt kvar i 10 år. =P

Och på tal om 6-års... när Bästaste A fick på 6-års... och det är en annan historia. ;)

Men på tal om Bästaste A så har vi faktiskt varit tillsammans i 1 månad idag. Eller tillsammans och tillsammans. Skit samma, vi vet vad vi menar.  Och för en månad och en dag sedan försökte Bästaste A döda mig genom att låtsas putta ut mig i en trafikerad så jag höll på att kvävas av min egna tuggummi. Annarlunda sätt att få någon att falla för en ;)


Kommentarer
Freja´s mormor

Hur är det med svenskan? Ha ha

2012-01-08 @ 21:25:41
Bästaste A

Vet inte om jag tänker ta med dig hem nått mer, vet ju aldrig vad för historier de tänker berätta för dig nästa gång. ;)



och Kärlek börjar alltid med bråk det vet du.. Inte mitt fel att du råkade hamna framför mig vid gatan.. ;)

2012-01-08 @ 21:26:25
URL: http://www.postcard-to-you.blogspot.com
Johan

Pluggar inte du Svenska? :P



"nu sitter jag och pratat med "ta det lugn."



"Kors i taket sa att fröknar"



"putta ut mig i en trafikerad så jag"



"kvävas av min egna tuggummi."



mumlar och skakar på huvudet

2012-01-09 @ 14:56:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0