Gästinlägg: Bästaste A

Hej det är jag som är Bästaste A. Bästaste och bästaste går väll kanske att diskutera. Det är i alla fall jag som har lite dåligt samvete för att sitta uppe framför datorn med Linnea alldeles för länge. Det är också jag som har en dålig vana av att bli sjuk på både jul och Nyår. Men den här bloggen är inte min, så jag tänker inte skriva så mycket om mig själv. Lite kommer det nog bli, men huvudpersonen är ändå den underbara människan som äger den här bloggen.

Linnea är en härlig tjej i sina bästa år, oavsett vilket år du än må läsa detta inlägg så ska du veta att det är så. Jag träffade Linnea i augusti. Jag hade visserligen spanat in henne tidigare, men den bild jag målat upp av mina iakttagelser, visade sig som vanligt vara fel. Eller?

Linnea älskar Päronsplitt, Hon är rädd för älgar men hon tycker om granar. Detta hade jag inte med i mina iakttagelser men det är något jag lärt mig. Något som jag dock hade med i mina iakttagelser är att hon har långt blont hår. Detta kan dock lätt ändras på i dessa dagar, men ska jag vara ärlig så hoppas jag inte det.

 

Linnea säger själv att hon inte har något tålamod. Det kan jag säga att jag har märkt. Men oftast har jag märkt det på ett bra sätt. för oftast är hon lite otålig med att vi ska träffas, vilket jag förstår. Sen kan hon bli lite frustrerad ibland. Speciellt i skolan. Då har jag lite svårt att hålla mig för skratt. För hon är bara så jäkla söt! På tal om skolan. Det var där jag träffade henne. Det var som om ödet, om man nu tror på sånt, var med och hjälpte oss lite. För redan första dagen på terminen så blev vi indelade i samma grupp, och på den vägen är det. Vi lärde känna varandra under höstens gång och jag kände ganska snabbt att hon är någon jag vill spendera mer tid tillsammans med. Vi hamnade sedan i samma basgrupp och det där med att spendera mer tid tillsammans var en given sak. Att ha Linnea med i min basgrupp var bra, för hon är nämligen duktig på att rätta till mina texter, vilket jag inte klagar på då jag vet att jag skriver som en kratta. Hon kommer troligtvis fixa till den här texten också. ;)

 

Hon påstår också att jag pratar konstigt ibland. Alla vet ju att det heter åkit och inte åkt. ;) Hon är ganska duktig på att tala om när jag säger eller skriver fel. Något som jag i vanliga fall, med vissa personer, skulle blivit galen på efter ett tag. Men Linnea har ett leende som är svårt att bli galen på. Eller ja, galen blir man, i alla fall jag. Galen i hennes leende.

 

Jag kan en gång, när tankevärksamheten inte var på topp, ha beskrivit det med att ”Hon har ett leende som smittar av sig som vinterkräksjukan.”  Det var väll kanske inte en av mina bästa stunder i livet. Men om jag lyckades få henne att skratta så är det helt okej. För att göra henne lycklig är mitt nya mål i livet.

 

Att titta på stjärnorna på natthimlen är något som jag vuxit upp med.  Med andra ord så är jag född och uppväxt på landet. Att man inte kan se så mycket stjärnor i stan på grund av alla lampor, har nog aldrig riktigt slagit mig tills Linnea var hem till mig och hälsade på och vi gick ut med min hund. Det är sådana småsaker som att titta på stjärnorna som får mig att uppskatta henne ännu mer. Att se henne ”upptäcka” saker som för mig är alldeles självklara.

 

Vad ska jag mer berätta om denna underbara tjej? Hon är duktig på det mesta, men lite lat ibland. Hon är mobil beroende. Och då menar jag inte lite. Jag kan tycka att jag spenderar för mycket tid framför datorn ibland. Men det är nog inte en bråkdel av vad hon spenderar på att pilla på hennes älskade telefon. Men det är väll en del av hennes charm antar jag. När vi ändå är inne på ämnet tekniska makapärer så kan jag passa på att varna att hålla allt sånt på avstånd från denna damen när hon har typ en chai-latte i handen. Då hon är ganska duktig på att spilla.

 

Näe kära vänner. Jag tror jag börjar bli färdig för den här gången. Nu har ni kanske fått lite mer att fundera på när det gäller Linnea. Tack för att ni läst och om jag vore er så skulle jag följa henne framöver. För man vet aldrig vad som händer när Linnea är i farten.  Puss o kram, Bästaste A.



Kommentarer
Josefin - SAME OLD STORIES

sv: kan tänka mig det :D

2012-01-01 @ 18:12:04
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Johanna

Riktigt fint skrivet! :) Linnea är även en pysseltjej kan tilläggas, och så har jag fått för mig att hon älskar projekt. Tyvärr fullföljs dom nog inte alltid, av en eller flera anledningar. Men viljan finns där!

2012-01-02 @ 14:19:44
URL: http://prinsessanpafjarten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0