"Räfsa löv med en rövläfsa"

Idag startade den fruktade engelskkursen. Vi började lite "smått" med fonetik. Herregud säger jag bara. Vi lät som psykopater hela bunten när vi satt och försökte oss på att tyda alla möjliga konstiga krumelurer. Men det var faktiskt inte så farligt som jag hade räknat med. Det var faktiskt ganska kul. Vi fick bland annat läsa ramsan "Betty Botter bought some butter, but the butter was so bitter" osv. Efter det kom min studiekamrat Anna på att säga "Räfsa löv med en lövräfsa" och nu kanske ni förstår rubriken till detta inlägg?!

Efter att vi hade slutat var jag galet trött i skallen efter alla dessa konstiga tecken, men det var bara att stoppa i sig lite lunch och sen sätta sig i ett grupprum tillsammans med Bästaste A. Trodde faktiskt inte att vi skulle kunna plugga tillsammans, men det gick över förväntan. Skönt måste jag säga!

I morgon är det åter igen dags för engelska, men den här gången är det kommunikation som gäller. Det ser jag verkligen inte fram emot. Bästaste A säger att jag inte behöver vara orolig och vem vet, hon kanske har rätt?

Dags för lite mer läsning av kurslitteraturen!


Kommentarer
Bästaste A

Bästaste A har alltid rätt! När hon inte har fel vill säga. ;)

2012-01-25 @ 18:19:44
URL: http://www.postcard-to-you.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0