Årets första dagen och bloggens första inlägg

Med en sovande dotter och en cyberpuss från bästaste A avslutade jag mitt 2011. Eller ska jag säga började jag mitt 2012? Även en liten cyberskål hann vi med och om man bortser från den lilla detaljen att jag redan hade borstat tänderna, var det ändå trevligt. Sen satt vi uppe alldeles för länge och ägnade oss åt att diskutera mitt stickande pekfinger.

Nu är det alltså 2012. Mina fingrar vill inte lyda mig och skriver 2010 istället. På den punkten är vi inte riktigt överens. 2010 var för mig ett jobbigt år, 2011 var något bättre och nu håller vi tummarna för att 2012 ska bli ännu bättre. 2012, året då jag blir ett helt år äldre. Det kan bli spännande det här.

Känns som ett ganska luddigt inägg det här, men jag skyller faktiskt på att min dotter tittar på Hello Kitty som har ett ledmotiv som man kan bli galen av. Eller jag skulle också kunna skylla på det faktum att jag har sovit alldeles för lite och faktiskt mår sämre idag än jag gjorde för ett år sedan. Då hade jag precis vaknat efter min livs första fylla och mådde super. Att det senare på eftermiddagen visade sig att jag fortfarande var full när jag vaknade är en annan historia. I år körde vi nyktet!

Nu kom dottern in och ville se Pippi istället - tack och lov! Får se vad dagen har att bjuda på i övrigt. Kan tänka mig att det blir lite pusselläggande, duplobyggande, filmtittande, bloggskrivande, smsskrivande, diskdiskande och en hel del myskramande. På tal om kramar. A har gått och blivit sjuk (som vanligt den här tiden på året tydligen). Hur smidigt är egentligen det på en skala från 1-10?

Nu ska jag ägna lite uppmärksamhet åt min dotter. Varför håller hon just nu på att släpa ut sin gunghäst i vardagsrummet? Ja, jag säger det! Det hade inte gått lika smidigt om jag hennes mamma, alltså jag *triumfiernade flin*, inte hade städat hela lägenheten igår. Så fick jag ur mig det också. Kändes mycket bra måste jag säga. Så nu, mina kära vänner. Vill ni se mitt vackra golv är det bäst ni kommer hit fort som ögat, för det kommer förmodligen inte vara städat speciellt länge till.

Just ja, dottern var det ja! Nu hoppas jag att A och J i alla fall är nöjda. Nu när jag har gjort ett inlägg i bloggen menar jag.


Kommentarer
Anna Panna

Ja hur smidit är det?? Inte så jäkla smidigt i min mening. jag lider av en sjuk på Jul och Nyår förbannelse.



och ja jag är nöjd! ;)

2012-01-01 @ 11:48:03
URL: http://www.postcard-to-you.blogspot.com
Johanna

Jag är nöjd som en nöjd filbunke :) Snirkligt och bra första inlägg du fick till. Fortsättning följer..

2012-01-01 @ 13:47:55
URL: http://prinsessanpafjarten.blogg.se/
Trees gravid i london

Mysigt :) Har sitter man sjalv och pusslar som en idiot haha. Kanner mig valdigt rastlos att jag kopte hem ett par 500 bitars!

2012-01-03 @ 01:28:31
URL: http://mangofisk.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0